Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

De følgende vilkår og betingelser er gældende for alle køb foretaget hos den7himmel.dk med levering i hele Danmark. 

Generelle oplysninger

Den 7. Himmel Rødovre ApS
Rødovrevej 284
2610 Rødovre
CVR: 35875549

Du er velkommen til at kontakte os på telefon 36 72 60 80 fra mandag til lørdag fra kl. 10-17:30 eller på e-mail: info@den7himmel.dk. Ved kontakt på e-mail bestræber vi os på at besvare din henvendelse inden 24 timer.

Priser

Alle priser er i danske kroner og inkluderer moms og afgifter. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Prisfejl

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Forbehold

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Betaling & Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Der kan betales med følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. 

Prisgaranti

Hos Den 7. Himmel kan du føle dig tryg når du handler seng! Vi giver 60 dages prisgaranti på alle produkter gældende fra købstidspunktet.
Finder du en identisk vare hos en dansk butik, hvor prisen inkl. leveringsomkostninger er billigere end den pris du har betalt, så refunderer vi omgående differencen. Du skal blot dokumentere tilbuddet fra konkurrenten enten ved at fremvise en tilbudsavis eller et link til tilbuddet i den pågældende butik.
Bemærk at prisgarantien ikke gælder specielle kampagner som Black Friday, åbningstilbud, kø tilbud og varer med begrænset antal samt tilbud fra udenlandske butikker.

Levering

Gratis levering fra Den7Himmel.dk forudsætter at leveringsadressen er i Danmark og inkluderer alle brofaste øer i Danmark.
Risikoen for varer købt i Den7Himmel.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet.

Fragtpriser:
For ordre under 400 DKK er fragtprisen 50 DKK.
For ordre over 400,- DKK er der fri fragt.

Vi benytter PostNord, DAO og GLS til forsendelser.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette gælder dog ikke ved køb af udstillingssenge samt bestillingsvarer.

Fortrydelsesfristen er 14 dage fra du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@den7Himmel.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen fra E-Mærket.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv arrangere transporten retur til Den 7. Himmel, og du skal selv betale omkostninger i forbindelse med returnering, ligesom det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varerne bedes returneret til:

Den 7. Himmel ApS
Roskildevej 284
2610 Rødovre

Varerne skal være forsvarligt pakket ind og at du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i vores butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som du kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så vi anbefaler, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi et tilsvarende beløb fra tilbagebetalingen.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene via bankoverførsel.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du inden da sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen, dog skal du reklamere inden for ”rimelig tid”, efter du har konstateret en mangel. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler i materialer og/eller fabrikation, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af f.eks. fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Returnering af en vare med en berettiget reklamation skal altid aftales med Den 7. Himmel via info@Den7 Himmel.dk eller telefon: 36 72 60 80.

Varen sendes til:

Den 7. Himmel ApS
Roskildevej 284
2610 Rødovre

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt evt. mailkorrespondance.

Udvidet produktgaranti

Vi forhandler markedets førende Premium senge, som er gennemtestede kvalitetsprodukter. Dette betyder, at vi kan tilbyde nogle af branchens absolut bedste produktgarantier nemlig:

  • 25 års garanti mod ramme- og fjedrebrud på alle senge
  • Minimum 5 års garanti på alle el-motorer
  • Minimum 5 års garanti mod unormal sætning* på alle madrasser

(*Sætningen må ikke være over 2 cm noget sted på madrasbredden – bemærk garantien gælder ikke topmadrasser.)

90 dages ombytningsret

Hvis du alligevel ombestemmer dig og ønsker en anden fasthed på din nye seng, står vi naturligvis klar til at hjælpe dig. Inden for prøveperioden på 50 dage fra leveringen af din nye seng, kommer vi hjem til dig og udskifter fastheden i din madras.

Ombytningsretten forudsætter, at madrassen har en udtagelig kerne og gælder ikke madrasser fra Carpe Diem Beds og Tempur®.

Det koster et gebyr på kr.: 1000,-. I langt de fleste tilfælde beder vi om betaling via netbank Arbejdernes Landsbank 5321 0246700, således at beløbet er modtaget før vi leverer.

Ved Carpe Diem & TEMPUR® kan der aftales ombytning mod et gebyr som fastsættes i hver enkelt tilfælde.

Kontakt Den 7. Himmel hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om dine rettigheder og muligheder.

Persondatapolitik

Personoplysninger, som afgives i forbindelse med køb på Den 7. Himmel.dk eller i vores butik Roskildevej 284, behandles i overensstemmelse med gældende dansk lov.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
Personoplysningerne registreres hos Den 7. Himmel Rødovre ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.den7himmel.dk er Den 7. Himmel Rødovre ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@Den7 Himmel.dk.

Klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til os på telefon 36 72 60 80 eller e-mail info@Den7 Himmel.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg (https://naevneneshus.dk/).

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@Den7Himmel.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.01.2023